Oppijakeskeinen opetus sekä paikalliseen kontekstiin sopivat menetelmät ovat laadukkaan koulutuksen tukemisessa tärkeässä osassa. Miltä tämä voi näyttää kambodzalaisessa koulussa? Tässä muutamia työn helmiä Dream School -hankkeesta!
- Ryhmätyöt ja leikin ja pelien kautta oppiminen
- Vahvempi oppilas tukee heikompaa
- Paikallisten materiaalien käyttö ja visualisoiminen
- Materiaalien innovatiivinen käyttö ja improvisointi oppimistilanteissa
- Rauhoittuminen ohjeenantoon
- Oppijoiden aikaansaannosten esittely
Ryhmätyötä 4-luokassa. Opettaja auttaa tehtävien tarkistuksessa.
Bingon pelaaminen on hauskaa.
Heikompikin oppilas uskaltautuu taululle vahvan parin kanssa.
Vihkonsa kotiin unohtaneet tekevät matikan tehtäviä taululla, muut vihkoihinsa tai pienille liitutauluille.
Matikan perustaitoja. Päässälasku on monelle lähes tuntematonta. Myöhemmin elämässä se on kyllä tarpeen tässä maassa jossa on rinnakkaiskäytössä kaksi eri valuuttaa, riel ja dollari.
Tokaluokkalainen harjoittelee kirjainten tekemistä siementen avulla.
Tämän opettajan ekaluokkalaiset kuuntelevat ohjeita kädet pulpetilla.
Ainakin yhdessä luokassa on esillä jokaisen oppilaan piirustus.